Friday, October 23, 2009

Freedom?Uncensored?Real Change?People Power?


(Sila Klik Pada Gambar Untuk Besarkan)

Aku Mat Kutuk.Insan biasa.Tidak berharta.Tidak bernama.Tidak berkelulusan.

Hari ini aku mendapat emel yang menjengkelkan daripada mereka yang memperjuangkan nama kebebasan.

Ini adalah rentetan daripada usahaku untuk menyebarkan apa yang dinamakan Freedom?Uncensored?Real Change?People Power? kepada semua orang.

Hasil usahaku selama dua hari,belum dikira wang yang aku gunakan untuk membeli DVD tersebut yang untuk makluman semua aku terpaksa korbankan duit makanku untuk seminggu semata-mata untuk mendapatkan DVD tersebut.Aku memulakan langkah dengan convert file DVD,Cut movie,dan upload ke dalam youtube yang untuk makluman semua proses ini amatlah memakan masa terutama untuk amatur sepertiku yg amat kekurangan dalam serba serbi melainkan keazamanku sahaja yang tinggi.

Kalau tidak percaya pembaca bolehlah cuba buat.Dengan hanya menggunakan laptop pinjam,internet pinjam,kopi 0 tanpa jenama percuma serta rakan yang sentiasa sedia membakarkan diri menemaniku setiap masa di kala melakukan kerja yang memerlukan komitmen yang tinggi.Aku gagahi jua sehingga mengambil masa 2 hari untuk menyiapkan kesemua proses tersebut.

Hari ini aku diarah untuk remove hasil uploadku dengan cara yang amat tidak bermaruah.

Aku tidak tulis pun filemnya aku yang buat.Kredit aku berikan kepada mereka yang terlibat.

Aku melakukan ini semua adalah kerana menyanjung Freedom?Uncensored?Real Change?People Power?

Mungkinkah aku perlu menjadi wartawan asing?Al-Jazeera?MP?PM?Presiden segala macam society?kepala segala macam NGO?TV3?Malaysiakini?8 TV?The Star?PKR?DAP?PAS?PR?Bar Council?

Mungkin anda semua patut buang sahaja perkataan ini Freedom?Uncensored?Real Change?People Power? jika anda tidak faham maksud yang sebenarnya.

Malas aku hendak teruskan leteran.

Aku minta maaf kepada rakyat Malaysia kerana keegoan sesetengah orang,anda masih menjadi mangsa iaitu tidak mendapat apa yang sepatutnya anda dapat melainkan dengan bayaran atau nilai yang sudah pasti rasanya tidak akan diberikan dengan secara percuma ataupun sewenang-wenangnya oleh mereka.

Kalau aku seorang yang pendendam,sudah ramai di antara mereka yang bakal disaman kerana menggunakan bahan copyright cuma atas nama perjuangan dan memikirkan perkara yang lebih penting,aku diamkan sahaja.

Di saat ini,aku merasakan yang lagu anarchy in the uk,dan i fought the law benar-benar memberi kesan kepadaku.

1 comments:

thatguy said...

salam mat...marvelouss.....

Post a Comment